Val op in de massa

Doeltreffende conversie-copywriting,
aangepast aan uw bedrijf, uw sector, uw potentiële klant.

Marketingteksten waarmee u zich kunt onderscheiden van de concurrentie

industries.jpg

Conversie-copywriting aangepast aan uw sector

Elke sector is anders.

Zo is het in SaaS een gouden regel dat de tekst op landingspagina’s kort en bondig moet zijn.

In de onderwijssector is het essentieel dat de inhoud wordt afgestemd op het onderwijsniveau en de leeftijdsgroep van de lezer.

In de reisbranche is het belangrijk om zeer visueel te schrijven, zodat de lezer zich gemakkelijk een beeld kan vormen van de bestemming.

Elke sector heeft zijn eigen regels en gewoonten. Sommige daarvan moeten worden gevolgd, andere regels mogen worden overtreden om u te onderscheiden van de concurrentie.

We volgen de best practices van de sector waarin u actief bent en bepalen samen hoe u opvalt in massa en hoe u zich kunt profileren als expert.

copywriting+voor+uw+bedrijf.jpg

Conversie-copywriting aangepast aan uw bedrijf

De ideale lengte van uw teksten hangt ook af van uw bedrijf.

Bent u een start-up, dan komt het erop aan dat u met één rake uitspraak opvalt en de interesse van de lezer wekt.

Is uw bedrijf een gevestigde waarde met een bekend aanbod, dan zal uw bezoeker waarschijnlijk eerder op zoek zijn naar meer informatie over een specifiek onderwerp, en dan mag dat best uitgebreid zijn.

Ook de stijl die u hanteert, trekt potentiële klanten aan of jaagt ze juist weg. Een potentiële klant die gerespecteerd wil worden, knapt af op een toon die te familiair is. Maar voor veel bedrijven komt het er net op aan om een hechte band met de klant op te bouwen door een informele toon te gebruiken.

Lengte, toon, stijl en allerlei andere aspecten vormen een belangrijke basis om uw conversiecijfer te optimaliseren.

potentieleklant.jpg
 

Conversie-copywriting aangepast aan uw lezer

Hoe vertrouwd is uw lezer met uw bedrijf en uw aanbod?

De beroemde Copywriter Eugene Schwartz onderscheidt vijf fasen:

The most aware: uw potentiële klant kent uw product of service en moet alleen nog weten wat u op dit moment aanbiedt.

Product-aware: uw potentiële klant weet wat u verkoopt, maar weet niet of uw product of service bij hem past.

Solution-aware: uw potentiële klant weet welk resultaat hij wil boeken, maar weet niet dat uw product of service daarvoor kan zorgen.

Problem-aware: uw potentiële klant weet dat hij een probleem heeft, maar weet niet dat er een oplossing voor bestaat.

Completely unaware: uw potentiële klant is zich er nog niet van bewust dat hij een probleem heeft dat u kunt oplossen.

Voordat één letter op papier wordt gezet, bepalen we eerst in welke fase uw lezer zich bevindt, aangezien dat bepalend is voor de inhoud.

 

Klik hier voor de eerste stap naar een hogere omzet.

Neem vrijblijvend contact op en ontdek wat mogelijk is voor uw bedrijf.

Wilt u ook dat uw potentiële klanten tot het einde van de pagina lezen? Neem snel contact op!