Wat is conversie-copywriting?

Optimalisatie voor conversie is essentieel om uw lezer te overtuigen
om te klikken, te lezen en te kopen

Conversie-copywriting heeft als doel:

de lezer overtuigen om een bepaalde actie uit te voeren

 

Wat moet uw lezer doen?

  • Op een knop klikken

  • Uw post delen in sociale media

  • Een product in zijn winkelwagentje leggen

  • Zich registreren op uw platform

  • Zich inschrijven voor uw nieuwsbrief

  • Uw tekst volledig lezen

  • ...

buying online.jpg

Zet uw lezer aan tot actie

Veel teksten online zijn bedoeld om uw lezer aan te zetten tot actie.

Maar er is één groot probleem:

Lezers hebben online héél weinig geduld.

U hebt slechts 8 seconden om hen te overtuigen om door te lezen. Anders klikken ze weg en ziet u hen waarschijnlijk nooit meer terug.

Zo snel bent u uw potentiële klanten kwijt!

Een combinatie van technieken

 

Research

Welke argumenten halen uw specifieke lezer over de streep?

Inhoud

Wat vindt uw lezer interessant en wat niet? Hoe lang of hoe kort mag uw tekst zijn?

Toon

Familiair of beleefd? ‘U’ of ‘je’? Een grapje tussendoor of eerder kort en praktisch?

 

Psychologie

Waarmee overtuigt u uw lezer voordat hij wegklikt?

Lay-out

Hoe wordt uw tekst scanbaar, zodat zelfs ongeduldige lezers snel zien wat u aanbiedt?

Timing

Hoe snel stuurt u de volgende mail van uw reeks? Wanneer publiceert u uw blogpost?

De impact voor uw bedrijf kan groot zijn

 

In uw e-mails

Ontvangers openen en lezen uw e-mails, dankzij een intrigerende onderwerpregel en een vlotte en interessante tekst.

In uw blogposts

Uw volgers scrollen niet voorbij uw blogposts, maar ze lezen ze en delen ze met hun eigen volgers.

Op uw website

Toevallige bezoekers blijven langer op uw website en (potentiële) klanten raken overtuigd van uw expertise.

 

Op uw verkooppagina’s

Potentiële klanten zien van de waarde van uw aanbod in en u leidt hen vlot naar de knop 'Nu kopen'.

In uw pop-ups en formulieren

Uw e-maillijst wordt langer, uw lezers willen niets willen missen van wat u publiceert.

In uw andere documenten

Het percentage ondertekende offertes stijgt, uw nieuwsbrief wordt ook effectief gelezen...

Zet uw omzet en reputatie niet op het spel.

 

Benut de technieken van conversie-copywriting om uw lezer aan te zetten tot actie.

Probeer eens uit welk effect conversie-copywriting heeft op uw omzet!

Stuur me een berichtje en ik neem zo snel mogelijk contact met u op.

Op naar een hogere omzet!

 

Marketingtools en marketingplatformen zijn handig, maar ze hebben weinig toegevoegde waarde als de tekst van uw marketingmateriaal niet overtuigend is.

Slechts 22% van de bedrijven is tevreden met zijn conversiepercentage… En u?

 

Neem vrijblijvend contact op en we bekijken samen de mogelijkheden voor uw bedrijf en uw situatie!